Open House Stockholm

Det är dags för Open House Stockholm. Allmänheten bjuds in till gratis guidade visningar av stadens spännande byggnader och platser.

Den 14-15 november 2020 är det återigen dags för Open House Stockholm. Det kommer att vara en mindre version av festival detta år med tanke på den rådande situationen.

Allmänheten bjuds in till gratis guidade visningar av stadens spännande byggnader och platser. Välkommen att upptäcka stadsutvecklingsprojekt och delta i guidade utomhusvisningar.

Festivalen syftar till att involvera allmänheten i stadens utveckling och stimulera intresset för arkitektur och samhällsbyggnad.

Open House Stockholm arrangeras av den ideella föreningen med samma namn som grundades 2016 av Samhällsbyggarna, Samhällsbyggnadslänken vid KTH, Stockholms Arkitektförening och Stockholms Byggnadsförening. Föreningen är en del av Open House Worldwide, ett globalt nätverk av Open House-event i mer än 40 städer i hela världen.

Läs mer om Open House Stockholm på www.openhousestockholm.com eller följ Open House Stockholm på Facebook, Instagram och Twitter. @ohsthlm

inline editing