Kommande Föreningsresor

I höst åker vi till Sorrentohalvön och våren 2025 bär det av till Panama och Peru

Sorrentohalvön med Pompeji & Capri

Föreningens nästa resa går i höst till Sorrentohalvön. Tillsammans besöker vi en av Italiens vackraste regioner med sina charmiga kustsamhällen, njuter av god mat och besöker intressanta platser under professionell ledning. Vi börjar med att besöka Neapel där vi får höra om dess spännande historia samt gör ett besök i den underjordiska staden. Vi fortsätter till Sorrento och checkar in på Hilton Sorrento Palace. Vi har en heldag ute på ön Capri där vi får en unik visning av Axel Munthes Villa San Michele under ledning av Kristina Kappelin – villans VD och intendent som även ger oss en föreläsning om Italien och sina år som korrespondent i landet. Vi besöker även Pompeji, staden som för 2000 år sedan begravdes av ett djupt lager av aska och pimpsten och som nu är en av Italiens stora sevärdheter. Tillsammans njuter vi av härliga italienska måltider och fin gemenskap i vackra Italien. Vi hinner även med ett besök med lunch på en vingård utmed Vesuvius sluttningar. Resan kommer att ledas av Peter Wik. Peter var ciceron på vår senaste resa till Japan våren 2023.

Resan vänder sig endast till medlemmar, som har möjlighet att ta med sig sin partner.

Fullständigt program och anmälan till resan 14–18 september 2024 finner ni på:

För mer information vänligen kontakta;
Anders Wennerström 070-888 02 58
anders@relasian.com

Panama & Peru

Nästa långresa kommer att gå till Panama & Peru under april/maj 2025. Vår resa kommer att börja med några dagar i Panama för att besöka Panamakanalen och den dynamiska storstaden Panama City i tropikerna vid Stilla Havets kust. En 3,5 timmars flygresa tar oss vidare till Lima där vi besöker vackra kulturarv, provar det kända köket och gör några spännande studiebesök innan resan går vidare upp på det Andinska Höglandet. Här i det gamla Inkariket besöker vi dess tidigare huvudstad Cusco under några dagar samt den vackra Heliga Dalen. En kortare tågresa utmed Urubambafloden som ger sitt vatten till Amazonas tar oss till regnskogens början och staden Aguascalientes. Här är det dags för höjdpunkten på vår resa – magiska Machu Picchu. Allt under ledning av vår guide och ciceron Peter Wik som lett våra resor till Japan, Singapore och Australien.

Mer information kommer under våren 2024 men det går att göra en intresseanmälan redan nu till Anders Wennerström på anders@relasian.com eller 070-888 02 58.