Ruben Aronsson blir Byggnadsförenignens nya VD

Då Thomas Björkman efter många år som VD för Stockholmsbyggnadsförening går i pension till sommaren har styrelsen nu utsett Ruben Aronsson till ny VD.

Ruben har en gedigen bakgrund. Tidigt blev han VD för Tyrens redan på slutet 80 talet. Därefter har Ruben haft ledande befattningar inom J&W, Skandiakonsult, Ramböll och nu de sista 12 åren som VD för SBUF. På SBUF har Ruben stärkt organisationen med bl a digitalisering av ansökningsprocess, utökat och fått in VVS installatörerna som del av forskningsstöd. Till detta har Ruben skapat en av årets begivenheter för forskningsintresserade konsulter, entreprenörer, installatörer, forskare och fackförbund nämligen den stora Innovationskvällen för SBUF. Ruben är även en trogen medlem på våra medlemsmöten och satt i styrelsen 2002-2006.

Den bredd som Ruben har byggt upp är som klippt och skuren att leda vår förening mot nya mål. Att samla alla våra stiftelsers medlemmar, att samla våra medlemmar till medlemsmöten och inte minst att förvalta vår fastighet och vårt kapital. Ruben och Thomas kommer skifta VD rollen under sommaren.

Vi i årets styrelse vill önska Ruben lycka till i sitt nya uppdrag och självklart tacka Thomas för sitt engagerade ledarskap.

För styrelsen

Ola Månsson