Sökes: Efterträdare till nuvarande VD

Stockholms Byggnadsförening söker

VD

Då vår nuvarande VD Thomas Björkman har bestämt sig för att gå i pension söker vi nu hans efterträdare.

Som VD ansvarar du för det löpande arbetet inom ramen för Byggnadsföreningens stadgar och enligt de riktlinjer och anvisningar som styrelsen meddelar. Till din hjälp har du kanslichefen som du också har personalansvar för. Du rapporterar till föreningens ordförande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera och styra verksamhetens olika delar vilket bl a omfattar

• Förvaltning av av fastigheten Norrlandsgatan 11
  • Förvaltning av föreningens finansiella placeringar och föreningens ekonomi
  • Förvaltning av Stiftelserna
  • Föreningens mötes -, och seminarieverksamhet samt övriga engagemang inom utbildnings-, bygg-, och arkitekturfrågor vilket inkluderar stöd till utgivning och publicering av facklitteratur.
  • Representera föreningen såväl internt som externt samt samverka med intressenter inom Stockholms bygg-, och fastighetssektor.
  • Ledning av aktiviteter som främjar nätverkande och trivsel
  • Utveckling av föreningens kommunikativa plattform

Vi söker dig som har relevant utbildning inom bygg och fastighet. Du har genom din breda erfarenhet skapat dig en stabil plattform inom Samhällsbyggnadssektorn. Du har erfarenhet av fastighetsförvaltning och kundrelationer samt erfarenhet av föreningsverksamhet. Du kommer att arbeta i en liten organisation vilket innebär att det är viktigt att du är självgående och drivande. Då du har en central roll i föreningen är det en förutsättning att du har en mycket god social och kommunikativ förmåga.

Anställningen är på deltid, ca 50-60%, vilket gör att den kan kombineras med t ex styrelseuppdrag, konsultuppdrag etc.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 2019-01-14 till Ola Månsson via mail: ola.mansson@installatorsforetagen.se . Det går också bra att kontakta Ola via hans mail om du har några frågor.