Arkitekturfestivalen Open House

7-8 oktober vill vi visa stockholmarna god arkitektur!

Open House Stockholm, ett spännande arkitekturevenemang

Varje år har London, New York, Rom och ytterligare ett 30-tal städer ett årligt arrangemang som heter Open House. Nu kommer arrangemanget även till Stockholm. Allmänheten kommer att under två dagar få gratis guidade visningar av ett hundratal byggnader och platser i Stockholm.

– Vi vill visa god arkitektur och Stockholms alla vackra byggnader för en bred allmänhet. Det kommer att öka deras intresse och kunskap om arkitektur, sa arkitekt Peter Santesson, Föreningens bibliotekarie och styrelseledamot.

Premiären sker 7-8 oktober och därefter blir evenemanget återkommande. Grundare är Stockholms Byggnadsförening, Stockholms Arkitektförening, Samhällsbyggarna och Samhällsbyggnadslänken. Läs mer på www.openhousestockholm.se