Vårutflykt 25 maj Fullsatt!

I år går färden på Mälaren

Föreningen kastar återigen loss och hälsar medlemmar med partner välkomna ombord på årets Vårutflykt, onsdag den 25 maj 2015

17.30 Avgång med M/S Enköping från Nybrokajen, kajplats 6

Även i år gör vi en båtutflykt. Denna gång går färden från Nybrokajen och ut på Mälaren. Under båtturen guidas vi av vår ciceron Magnus Andersson och Föreningens Hedersledamot Per Kallstenius.

Stockholm är en av världens vackraste huvudstäder, en sjöstad innefattad i en dramatisk topografi och geologi. Med det som bakgrund berättar Per om sitt nya bokprojekt, Sjöstaden och guidar oss igenom staden från vattnet.

Vi får också veta en del om de kommande utmaningarna kring infrastrukturprojekten och bostadsbyggandet runt Mälaren .

Ombord på båten serveras vi en trerätter middag med dryck, som vi njuter av under fortsatt färd på Stockholms vatten.

Ca 21.00 beräknad ankomst till Nybrokajen

OBS! I det tryckta programmet har priset för utflykten fallit bort! Det kostar 600 kr per person och avgiften återbetalas ej om återbud tre dagar före avresa.

Välkomna

Ola Månsson, Ordförande